Tuesday, March 24, 2009

lame tak menaip ni haaa



Ape khabar korang semua.... banyak sebenarnye cerite yang aku tak updated. Antaranya cerite aku pergi Singapore. Ok aku cerite sketlah.... Aku ngan kawan aku, roz dan wan saje je pi singapore, sekadar makan angin. Bertolak dari KL ke johor pukul 12 sampai sane pukul 4. Kitorang park kete kat stesen bas je. Kalau bawak masuk kete ke singapore ade tax..pastu lambat progress. so naik bas... dalam perjalanan nak ke singapore tu 2 kali naik turun bas.... memula kastam malaysia..pastu kastam singapore.... adoi! yang nasib baiknye aku, pasport aku betul2 dah nak abis tempoh..so, aku saran kat korang, make sure check tarikh luput pasport korang beb.... pastu mase nak naik bas kali kedua kat kastam singapore tu, kitorang tersalah naik bas. bengong betul. kawan kitorang acoi memang bekerje kat singapore dah tunggu kitorang dah... bas tu hantar sampai stesen MRT maner ntah..aku lupe name dia.... pastu dengan perasaan yang tak berape sure ni, muke kitorang betul2 dah macam pendatang tak bertempat dah ni, nak call kawan kitorang, sorang pun hp takde roaming...mampos... nasib baik, tetibe dapat pulak si acoi tu call kitorang...dia cakap ngan roz. pastu roz cakap beli tiket MRT ke Bukit Junction... sebelum tu tgk la peta, carik berape ringgit...ops, Singapore dollar harge tiket ke sane.... yang bestnye takde pulak name bukit junction...adoi, macam dah kene tipu je ngan acoi tu.... aku pun pergi ke kaunter tanye mane bukit junction... rupenye si roz tu telinga dia terbaekkk... name sebenarnye Bugis Junction...adoi! pastu roz cakap "best siut, macamAmazing Race...kene survive sendiri semua..." macam Amazing Grace(lagu orang mati) ade la.

Perjalanan MRT 45 minit... nak tau tak dah pukul berape mase tu....? dah pukul 6...adoi... nak jenjalan ape kat singapore dah nak senje ni. isk isk! dah sampai kat Bugis Junction tu, best macam The Curve la kalau kat malaysia. tapi kat the curve takde awek awek macam kat bugis junction..huuhuhuhu!! cuci mata camtu je... aku tetap ingat tunang aku...:P kitorang jumpe acoi kat situ. PAstu dia nak belanje makan. aku cakap nak makan bende yang takde kat malaysia. pastu dia bawak pergi makan murtabak...ek elen. tapi beb, memang care beb murtabak dia... besar and sedap sangat, kenyang terus.... actually aku ade bungkus untuk kawan kawan aku kat malaysia, tapi bende tu akan sedap bile panas..so, aku makan la yang bungkus tu...sori guys:) next time k!

PAstu acoi bawak jenjalan...maksud aku BERJALAN KAKI sahaje keliling singapore tu...mak oii, longgar lutut. tapi tu la carenye nak menikmati keindahan negara orang.... acoi bawak ke pusat beli belah mustafa... nampak gaya macam mydin...tapi lagi best.... barang elektrik sangat murah kat situ.... aku suruh acoi bawak aku carik barang camere. jeng jeng jeng...jumpe satu, terus aku usha harge.... BEB!!! MURAH BEBBBBBB!!! Lens idaman aku selame ini yang masih belum jadi milik aku.... L lens 70-200 F2.8 harge dia SingDollar1999. kalau korang convert ke duit Malaysia harge dia RM5000. aku dah servey kat malaysia ...diorang jual RM6799....malampau siut peniaga malaysia ni.... kalau orang singapore RM5000 tu pun dah ade untung...apekah maksud RM6799....tu aku belum mintak kurang lagi beb kat mamat singapore tu..... aritu kalau aku angkat dia nak bagi SingDollar 1800.....best kan! takpe...aku akan mencapainya suatu hari nanti..but not yet!

oklah..tu lah tempat terakhir aku pergi kat singapore..pastu naik bas proses yang same...naik turun bas. sampai je kat johor dah boring.... tak sabar nak balik kl terus... esok tu mase otw balik kl....4/5 perjalan tu, aku tido......the end!

1 comment:

  1. "rupenye si roz tu telinga dia terbaekkk... name sebenarnye Bugis Junction...adoi! "

    berjaya membuat aku ketawa pg2 nih:D

    ReplyDelete