Sunday, February 22, 2009

A DAY TO REMEMBER

Tanggal 20.02.2009 : tarikh ini akan mengubah hidup aku untuk sementara..huhuu! Kalau nak tau ape yang jadi hari ni, jom bace sampai abis. Tepat kul 10 pagi, mak aku ketuk pintu kejut bangun. Yang bestnye kali ni, aku sangat tak liat tuk bangun. After mandi aku bersiap. Terus turun ke bawah. Mak ayah aku, abang aku semua dah siap dah nak bergerak ke Melaka. Tapi aku pergi sendiri.

Lebih kurang pukul 10.30 aku gerak. Aku nak pi amik wiwit dulu kat kondo dia. Pastu terus gi kolej. Semua anggota akan berkumpul disana. Aku sampai kul 11.15 camtu. Orang kedua yang sampai ialah cet roy. Actually, jadual perjalanan aku ari ni berpandukan kawan aku mike. Kene tunggu dia abis kelas. Dia abis kelas kul 12.30 tuuuuuuu! Adoi. Ok, after mike abis kelas, diorang nak makan plak… layan je la. Kitorang gi lepak kat ‘Dulang’. Mase lepak kat situ, baru lah anggota2 yang lain sampai, Nuaq, Yusri, Fendi dan Am. Join makan sekali. Lunch kali tu aku bayar, sbb memang dalam budget aku pun… huhuhu!

Perjalan Bermula

Kete aku dianggotai wiwit, mike n cet roy. Kerete kedua dianggotai yusri, fendi, nuaq n Am. Ade lagi satu kerete iaitu Roz, Wan n Burn(kengkawan sekolah aku dulu). Diorang gerak asing. Aku nak pendekkan cerite sebab cerite aku kat bawah ni panjang lagi..hehehehehe! ok, kitorang sampai kat melaka lebih kurang 2:50 pm. Aku terus ke hotel untuk check-in dulu. Kitorang duk kat King’s hotel. Aku tempah 3 bilik. Satu kete satu bilik. Kete Yusri terus ke umah awek aku. Hmmm, buat ape yek diorang terus gi umah awek aku? Ok, memula ingat nak lepak jap je kat hotel tu, pastu uncle aku call, dia dah sampai, so aku ajak dia datang rehat kat hotel dulu. Roz pun sampai same ngan uncle aku. Family aku tadi gerak ke Masjid Tanah dulu amik sedara mara aku kat sana.

Pertunangan Siapa?

Ok, dah tiba masanya. Hari ni aku akan kehilangan awek aku. Sebab….aku akan bertunang..:) hehehe. Aku maintain je. Takdelah nervous sangat, bukan kene soal ape ape pun. Pihak aku membawa 7 dulang dan dibalas dengan 11 dulang dari perempuan. Yang bestnye photographer aku ade 7 orang. Setiap sudut diorang shoot :P terkejut pihak keluarga perempuan. Diorang cakap, Mawi pun kalah. Beb! Jangan samekan aku ngan mawi la…. Aku kenal semua photohrapher aku, Mawi tak kenal pun photographer dia… hehehe!

Majlis berjalan dengan sempurna, memang agak meriah. Photographer semua mainkan peranan ngan baik. Penat mak aku nak menyarungkan cincin tu..huhuhuhu! WhiteSignature Photographer memang best! Jap lagi aku bagi link link page diorang. Kat sini aku upload sket je gambar, nanti gi kat page diorang k! Bakal Bapak Mertua ku memang sporting, perangai memang same ngan bapak aku. Majlis abis lebih kurang 6:45..majlis start tadi kul lepas Asar. After dah abis posing, tergedik-gedik, senget-senget, jerit roti same-same semua… kitorang pun minta diri balik ke hotel. Walaupun kejap, tapi penat beb!

Kat King’s Hotel

Sampai kat hotel semua terbaring dah… aiyoooo! Tapi kejap je penat tu. Mike selaku D.O.P mengangkat camere lalu suruh wiwit posing yang bukan-bukan. Kitorang buat teknik CLS Kat sebelah tu adalah hasil Mike shoot n edit. Memula 4 orang je yang semangat ni. Slepas tu, masuk plak Am ke bilik kitorang lalu join. Pastu sengsorang plak masuk …so, bilik aku menjadi markas untuk berkumpul. Hahaha! Rugi je sewa bilik sebelah….huhuhu! Pastu pastu, pastu kan..pastu, tak puas hati shoot dalam bilik, semua kuar bilik gi shoot dekat2 ngan tangga tu… ahha! Aku join kejap-kejap je. Aku tgk tv je kat dalam. Pastu selepas mandi lebih kurang kul 10 malam aku ajak diorang kuar.

Jenjalan di kota MELAKA

Gi amik awek aku dulu kat umah…eh, silap….tunang aku daaaaaaaaaa! Pastu kitorang nak pegi Dinner. Kitorang pegi makan kat ‘ASAM PEDAS POWER’. Haa, terletak di Jalan Hang Li Po. Beb, sekali try korang akan ingat sampai biler2 beb. PEDAS, tapi cunnnnnnn! Semua sekali yang join seramai 14 orang. Termasuk Roz, Wan, Burn, Aju n Jiha. Kitorang order 2 Ikan Pari, 2 ikan Sekop, Sotong masak tepung pastu sayur 2 jenis. Nasik 15 pinggan. Paling perform sekali makan ialah Nuaq n Mike. Huih! Berpeluh bebbbbbb! Ok cukup cukup, jom pi jalan tempat lain plak.

Kite ke JONKER WALK… kirenye ni macam Petaling street la kalau kat kl. Sampai disana ade satu peristiwa plak berlaku. Aju dah ngantuk sangat kot sampai kunci tertinggal dalam kerete. Auto lock plak…adus! Ramainye kitorang berkumpul kat situ macam dah ade kes eksiden la orang tengok..huhuhu! Wan memang pakar dalam ni, bukan pakar ape, berpengalaman tolong orang. Dia pergi jalan jalan carik dawai, jumpe plak tuuu..hebat! jolok jolok kat pintu driver tu, dalam 20 minit gak la. Aku plak tunjuk teror try bukak pakai kunci kat pintu satu lagi. Try punye try, DAPAT GAK BUKAK…aku pun menjerit ‘YESSS;…padahal bukan aku pun, cetroy yang dapat bukak tu..hahahaha! semua adalah kerana PAY FONG1.blogspot.com. Adoi lawak betul la…blum termasuk YEN lagi..huhu! ok kite berjalan ke JONKER WALK. Gerai semua dah tutup la beb. Tapi, lighting still ade, cun la plak lighting tu macam ‘Delighting you always’. Huhuhu! Macam macam pose, bergilir-gilir tapiiiiiiiiiii…… bateri camere aku abis. Tau tak macam maner bole abis? Sebab, banyak sangat shoot kat hotel tadi..eeee, geramnye…” Wiwit pinjam bateri jap”…ok thanx!

Selepas shoot kat situ gi shoot kat Funfair pastu terus gi Kat Kapal besar tuu..tak tau la ape name dia. Diorang semua turun pegi shoot akt tepi kapal tu, tapi, bukan shoot kapal pun..aiyooo! aju dah tido tak larat. Kawan sekolah aku yang 3 orang tu pun layan la jugak amik gambar pakai hp camere 5 mpixel tu..huhuhu! comel siut! Ok, semua dah keletihan nampak nye… kitorang sampai kat hotel lebih kurang kul 3 pagi. Yus, Fendi n nuaq dah pengsan terus masuk bilik. Yang kitorang plak, sempat layan UNO…huhuhu! Mike yang katenye dah lame tak main Uno akhirnye menunjukkan bahawe memang betul dia dah lame tak main…Mike Murano dah bertukar jadi Mike KalahUno..huhu! pastu kitorang semua tido kecuali mike. Semangat dia mengedit. Dia kate dia tido kul 7:15 pagi… sebab tu la dia paling lambat bangunnnnnnnnn..adoi! ok, sampai sini je la..aku catit lagi next entry k! :)

WhiteSignature Photographer own entry

Yusri - http://personakasih.fotopages.com
Wiwit - http://cintaberbisik.fotopages.com
Fendi - http://greengallery.fotopages.com
Am - http://tuaiconcept.fotopages.com
Khalid(me) - http://cintadanmereka.fotopages.com



3 comments:

  1. wah wah...dah btunang rupenye..dh jd tunang org ye kamo..sewonok kan?? kalo swonok pon jgn lupa dtg umah sy pulak nnti ye...

    ReplyDelete
  2. heuheuehue...tak bg tau pon bertunang ..well tahniah allod....bila majlis perkahwinan plak ..jgn tak ajak k...

    ReplyDelete
  3. Boss, bila nk jd follower aku plak..?
    Pay Fong 1.. (,")

    ReplyDelete